" Gij hebt het om niet ontvangen, geeft het om niet "
   (Mattheus 10:8)

HOME  |  INHOUD  |  CONTACT  |  HELP    
Bijbelstudies Gratis
Christelijke boeken
Gratis
Christelijke e-boeken
Over ons
 



 Boeken Recensies

 

"KEER TERUG NAAR HET EVANGELIE VA HET WATER EN DE GEEST"
Marija Marinceska 2009-11-22     Bekeken : 1164     Geraakt : 382
Keer terug naar het evangelie van het water en de Geest
Alleen de titel van deze boek wekte mijn nieuwsgierigheid op. Ik dacht hoezo terug keren ik ben toch Christen. Ik was toen echt blind en leefde in het donker ondanks het feit dat ik zogeheten Christelijk opgevoed was. Mijn hart was toen vol met twijfels en zonden. Er rezen allerlei vragen bij mij op. Vragen zoals ben ik werkelijk gered; hoe is het mogelijk dat de Heer Jezus was als een man op deze aarde geweest en niet als vrouw ; ga ik echt naar de hemel en dergelijke twijfelende vragen. Toen, als ik stil stond bij het gedachte om oog in oog met God te zijn , ik werd bang en ik schaamde me echt voor alles wat ik gedaan en gedacht had. Toen was ik en ketter, maar nu na mijn wedergeboorte, ben ik een rechtvaardige kind van God.
Gods woord wees me een paar keer naar deze woord: ketterij. Toen begreep er weinig van de betekenis van deze woord. Ik heb de betekenis van deze woord opgezocht en vond dat : ketterij is dwaal leer, afwijking van de rechtzinnige leer. Ik zocht betekenis van een woord en vond weer nog een moeilijke woord; rechtzinnig. Rechtzinnig betekent strikt (zuiver) volgens de leer. Dus als ik deze twee definities ga spiritueel vertalen dan krijg ik dit: Ketterij is een afwijkende leer van de Bijbel. Dus iemand die niet in Heer Jezus gelooft strikt volgens de Geschriften is een ketter.
Toen ik zelf ketter was en zondigde iedere dag, uit berouw ging ik bidden en smeekte vergevenis, niet wetende wat ik eigenlijk aan het doen was. Ik was er niet van bewust dat deze handeling (vergevenis vragen) eigenlijk was God vragen om Zijn Zoon opnieuw te kruisigen voor mij iedere keer dat ik zondigde. Zulke gebeden gebeurden bij mij niet een keer maar soms tot 10 keer per dag.
Nu ik wedergeboren ben snap ik wat de betekenis is van de woorden die ik uitspreek en de getuigenissen en de gebeden. Ik ben dankbaar aan God voor deze uitnodiging. Ik weet nu zeker dat ik naar DE FEEST ga.
Velen van jullie hebben gehoord (of niet) van de handen oplegging in de Oude testament. Door de handen oplegging werden alle zonden op de slachtoffer gezet die vervolgen voor deze zonden geslacht werd , bloede tot de dood en werd verbrand, strikt volgens de regels die God gegeven had.
Toen ik zondigde en vergevenis aan het bidden was , ik had geen lam, geit of kalf bij zich dus kon ook geen offer geven, maar ik riep steeds de Heer Jezus als mijn offer met een halve geloof of geen geloof. Uit onwetendheid vroeg ik telkens weer aan God om Zijn Zoon weer voor mij te kruisigen. Hoe vaak zondig u per dag? Heeft u ogen? Hoe vaak heeft u vandaag gekeken naar de mooi ronde billen van u collega? God kent al deze zwakheden en daarom heeft Hij ons voorzien van Zijn Evangelie van Het Water en De Geest, de rechtzinnige leer strikt volgen de Geschriften.
Ik dank God hier voor en hoop dat velen van u zullen tot inkeer komen.

God zegen.

Marija Marinceska

 

 
Free Christian Books
    Gedrukte Boekenlijst
    Over de gratis boekendienst
    Het aanvragen van gratis boeken
    FAQ

Bookmark
   
Copyright © 2001 - 2020 The New Life Mission. ALL RIGHTS reserved.