" Gij hebt het om niet ontvangen, geeft het om niet "
   (Mattheus 10:8)

HOME  |  INHOUD  |  CONTACT  |  HELP    
Bijbelstudies Gratis
Christelijke boeken
Gratis
Christelijke e-boeken
Over ons
 



 Boeken Recensies

 

DE TABERNAKEL
Marija Marinceska 2010-01-12     Bekeken : 1299     Geraakt : 343
De Tabernakel: Een gedetailleerd portret van Jezus Christus

Toen ik begon iedere zondag naar de kerken te gaan, hoorde ik natuurlijk allerlei verschillende preken over het tabernakel. Ik las de Bijbel maar kon het niet begrijpen. Ik hoorde wel wat de predikanten zeiden maar ik snapte het niet. Dit leidde tot grote teleurstelling en boosheid bij mij. Ik deed de Bijbel ook meerdere keren uit mijn zicht want ik snapte er niets van. Ik had meerdere keren geprobeerd om de boeken Exodus en Leviticus goed te leren en ze te begrijpen maar dat lukte me niet. De reden waarom het niet lukte is omdat ik gewoon niet opgegroeid ben met de wetten van God. Het volk Israel daar in tegendeel groeide hiermee op en kende bijna iedere wet en handelingen en straffen.
Er is een gezegde hier” Ieder wordt verwacht de wet te kennen. “ u zult zeggen dat is onmogelijk er zijn zo veel wetten toch. Ja, u hebt groot gelijk ik denk hetzelfde maar waarom zou God zijn Wet geven. Wij kunnen niet eens de wetten van de mensen kennen en naar leven, laat staan dat we de wetten van God kennen en naar leven. Ja, dan er zijn velen die zegen bij God zijn er 10 geboden in de Oude testament en 2 in de Nieuwe testament, maar hoe zit het met de 613 statuten van de Wet? Zou God deze geven als ze niet belangrijk waren? Nee, het doel was andere.
Exodus 26: Maak het tabernakel van tien gekleurde tentdoeken van 12, 6 meter lang en 1, 8 meter breed. Ze moeten worden gemaakt van getweernd linnen, blauwpurper, roodpurper en scharlaken en er moeten engelfiguren in worden geweven. Dit was de orde voor het maken van de ingang van het Tabernakel.
Deze kleuren openbaren hoe God zal komen om zijn volk te redden. Deze kleuren, hun volgorde, vertelen wat kwam Heer Jezus hier op aarde doen. Wat was het dat Hij heeft volbracht dat de bloed van geiten, lammeren en kalveren niet kon doen?
Als een mens naar binnen ging in het tabernakel hij/zij zou eerst het brandofferaltaar gezien hebben. Op dit altaar werden de offers verbrand en de bloed er van op de hoorns gesmeerd en de rest op de grond gegoten. Wat denkt u hoeveel offers moesten toen geslacht werden? Voor iedere zonden. Dus u kunt er van uitgaan dat het uitzicht was niet zo prettig daar binnen. Het offeraltaar met bloed, rook, as en verbrande dieren, de grond met bloed dat soms dik en goor geworden was en allerlei vliegen er op, wat een vreselijke plaats. Toen de mensen die opgroeiden met Gods weten dit zagen ze kwamen daar zichzelf ontmoeten wetende dat zij de straf verdienen die het offer onderging. Ze wisten dat zijn op dit manier dood moesten gaan, bloeden en branden voor hun zonde. Dus God wou ons duidelijk laten weten wie we zijn en waarom we een Verlosser nodig hebben.
Nadat ik het boek De Tabernakel: een gedetailleerd portret van Jezus Christus van Paul C. Jong gelezen heb, begreep ik wat de bedoeling hiervoor was. Iedereen die keek naar de ingang van de Tabernakel wist hoe God zou komen, op welke manier en wat zou hij doen hier op aarde. Dit boek heeft mij de nodige kennis verschaaft om gepast te kunnen geloven in Jezus Christus als mijn Verlosser.
Voor alle lezers van dit boek recensie, ik raad u aan om dit boek te lezen zodat ze u niet gaan liegen en zeggen hier is God, want God leeft niet in door de mens gemaakte tempels, kerken.

Ik wens jullie allen God zegen en genade toe.

Marija Marinceska
Medewerker New Life Mission

 

 
Free Christian Books
    Gedrukte Boekenlijst
    Over de gratis boekendienst
    Het aanvragen van gratis boeken
    FAQ

Bookmark
   
Copyright © 2001 - 2020 The New Life Mission. ALL RIGHTS reserved.